Dans la série « Kochi », Hamid questionne le rapport entre portrait et photographie. Il récupère des anciennes photo d’identités lors d’un voyage en Indes pour leurs donner une toute nouvelle direction. Il en donne une lecture différente par le collage de 2 moitiés de photos.
« Kochi » est le portrait qui est toujours permanent sur la série. Il est reconnaissable à sa chemise a carreau. Un jeu de doute entre le réel et l’irréel apparait.
Kochi se permet de changer d’apparence et remet en cause l’identité du personnage.
*************************************************************************************
In the series "Kochi" Hamidonce againquestions the relationship between portrait and photography.He collected a bunch of old identity photos during a trip to India, in order to give a new life to them.
He changes the way one looks at these photos by cutting a half-picture and assembling it with another photo.
Kochi is the portrait which is the same in the entire series.Heis recognizable by his checkered shirt.Another dimensionemerges in-between what'sreal andthe sur-real.
Kochi allows himself to change appearances and puts into question the identity of the character.
These portraits make one doubt reality.Your points of referenceare lost.