Dans la série « Cindy », Hamid questionne le rapport entre portrait et photographie. Il récupère des anciens plans films négatifs pour leurs donner une toute nouvelle direction.
Il en donne une lecture différente par la superposition de 2 plans négatifs. Un jeu de doute entre le réel et l’irréel apparait.
« Cindy » est le personnage permanent, reconnaissable à sa broche et au pendentif.
Cindy se permet de changer d’apparence et remet en cause l’identité du personnage. Les portraits sont des doutes de la réalité. Les repères sont perdus.
*************************************************************************************
In his series « Cindy » Hamid questions the relationship between portrait and photography. He has used old flat film negatives to give them a whole new direction.
He gives a different reading by the superposition of 2 four-five inche film negatives. Another dimension emerges between the real and the surreal.
«Cindy» is the permanent character of the series, recognizable by her pin and necklace. Cindy allows herself to change appearances and thus creates a doubt about the identity of the character.
In these photographs, an aspect of presence is associated with a dimension of absence. One does not work without the other.